Contact
Meest voorkomende tekstfouten in webshops

De meest voorkomende tekstfouten in webshops

Natuurlijk wil je als webshop zoveel mogelijk omzet draaien. Om dit waar te maken, houd je je webshop continu up-to-date. Het is belangrijk dat je je producten aantrekkelijk presenteert en een overzichtelijke en aantrekkelijke webshop hebt. Daarnaast is het ook van belang dat er sterke teksten op de webshop geplaatst worden. Teksten vergroten niet alleen je vindbaarheid, maar kunnen ook een groot aandeel zijn in de aantal verkopen. Toch zijn er nog heel veel webshops die niet weten hoe ze hun webshop tekstueel moeten aanpakken. Dit probleem levert veel gemaakte fouten op. Wat deze veel gemaakte fouten zijn, lees je hieronder.

Uw gast, gast noemen

Het komt nog steeds veel voor in webshops, namelijk de benaming 'gast'. Waarom dit uit den boze is, heeft te maken met het onpersoonlijk aanspreken van uw bezoeker. Wanneer uw gast iets wilt bestellen op de website, wordt 'de gast' een nieuwe klant. Gebruik dus in plaats van 'ga verder als gast' of 'als gast afrekenen', de zinnen 'reken af zonder account' of 'snel afrekenen'. Dit is naast netter, ook nog eens veel duidelijker voor de bezoeker.

Registreren

Naast dat u kunt afrekenen als gast, zijn er ook webshops waarbij je je kunt registreren. Registreren klinkt vaak zwaar en voelt als een 'verplichting', Het is bewezen dat meerdere mensen afhaken bij het afronden van hun bestelling, wanneer er het woord 'registreren' staat. Natuurlijk is registratie wel handig voor zowel de bezoekers als jouw webshop. Laat daarom de voordelen van registreren zien aan de consumenten.

Het woord verplicht

Je kent het vast wel; je bent je bestelling aan het afronden en ineens staat er dat het verplicht is om jouw adresgegevens in te voeren. Wanneer je deze gegevens niet invoert, kun je de bestelling niet afronden. Consumenten ervaren dit vaak als vervelend. Een alternatief is dan bijvoorbeeld: Vul de velden met een sterretje/vinkje in zodat wij uw order zo goed mogelijk kunnen verwerken.

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Het is bekend dat e-mailmarketing een goed werkende manier van marketing is. Daarom is een groot e-mailbestand erg van belang bij webshops. Bij bijna elke webshop zie je wel de tekst staan: Schrijf je in voor onze nieuwsbrief om op de hoogte te blijven. Waarom deze manier van inschrijvingen niet werkt, leggen wij je uit. Mailboxen staan tegenwoordig vol met diverse nieuwsbrieven, dus waarom zouden zij zich ook voor jouw nieuwsbrief in moeten schrijven. Verleid daarom de bezoekers en laat ze weten waarom ze zich in moeten schrijven, en wat er in de nieuwsbrief staat etc. Gegarandeerd dat er meer aanmeldingen binnenkomen!

Terug naar overzicht
Over advies digitaal

Lees meer
Copywriting

Lees meer
Webshopteksten

Lees meer
Copyright © 2017 - adviesdigitaal - Sitemap