Deze teksten mag je absoluut niet vergeten in je webshop?
Om ergernissen van (potentiële) klanten te voorkomen, is het van belang dat er een duidelijke pagina over retourneren en ruilen aanwezig is. Zorg dat dit zichtbaar is voor een klant. Hierdoor heb je een grotere 'gunfactor'. Naast het kopje retourneren en ruilen zijn er nog een aantal andere onmisbare teksten, zoals de algemene voorwaarden , de klantenservice, betalen, veiligheid en privacy, contact en garantie. Wat er exact vermeld moet worden, lees je hieronder.
Retourneren en ruilen
Een klant heeft vrijwel altijd recht op een bedenktijd. Deze regel geldt voor zowel webshops, telefoon en e-mailverkopen. In de bedenktijdperiode kan de klant zijn aankoop retourneren. Als verkoper kun je hier geen kosten voor rekenen. Er zijn wel uitzonderingen; je kunt bijvoorbeeld eisen dat de verpakking ongeopend terug gestuurd moet worden. Is dit niet het geval dan kun je hier kosten voor vragen.
Verder is een minimale bedenktijd van 14 dagen verplicht! De bedenktijd van de klant gaat pas in op de dag dat het geleverd wordt. Dit geldt voor elke webshop. Informeer bezoekers over jouw retour reglementen, anders wordt die automatisch 3 maanden verlengd.
Verplichte informatie
Als webshophouder ben je verplicht om een aantal zaken te vermelden op de webshop. Denk hierbij aan;
- Naam bedrijf
- Adres bedrijf
- Telefoonnummer
- E-mailadres
- KVK-nummer
- BTW-nummer
- De prijs van het product, inclusief alle belastingen
- Kenmerken van het product
- De algemene voorwaarden
- Retoursreglement
- Betalingsregeling
- Eventuele verzendkosten